dinsdag 4 april 2017

Kleding enzo.

Ha bloggers!

Vandaag ben ik gezellig bij mijn nicht geweest.
Ik heb voor haar een vest gebreid, paar weken geleden al en als tegenprestatie wilde zij mij wel helpen met het naaien van een jurk voor een bruiloft waar ik heen moet in mei. De baas van mijn man gaat trouwen, daar worden wij verwacht. Dan vind ik dat ik niet met een flodder jurkhe aan kan komen en om nou veel geld te besteden aan een jurk die ik waarschijnlijk toch niet meer draag, daar had ik ook niet zo'n zin in.
Nu heb ik voor mijn kinderen heel lang veel genaaid, daarvoor naaide ik overhemden voor mijn nan en alle kleding voor mezelf.
Maar ja, dat is erg lang geleden, dus had ik knipvrees. Nou, dat is voorbij hoor?
Oh wat is het weer leuk zeg om een lappie te kopen, een jurkje te knippen, doorslaan, rijgen, passen, perfect op maat! Wetende dat niemand anders dezelfde jurk aan zal hebben als ik, is ook erg prettig.
Dus. Weer een tijdrovende, superleuke hobby erbij.
Nu nog een plek vinden waar leuk, goedkope stofjes zijn. Dan heb ik toch straks een garderobe! Die puilt uit dan!

Ik vraag me weleens af he, stel nou dat je geen hobby hebt.
Wat zou je dan doen? Tv kijken ofzo?
Ik kan het me niet voorstellen, maar ik ken wel iemand die absoluut geen handwerkster is. Zal toch eens vragen hoe ze haar dagen vult..

Liefs
Marianne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten