maandag 25 december 2017

Gewetensvraag.

Ha lieve bloggers.

Stel je houdt heel veel van je familie en zou graag deze Kerst met ze doorbrengen, maar. Je gezin moet werken, zelf heb je niet zoveel met Kerst. Eigenlijk is het meer omdat het zo hoort, veel kadoos geven, dure kadoos vooral, elkaar verwennen.
Niks mis mee hoor! Echt niet!
Als je jezelf daar goed bij voelt! Als je vind dat dit je Kerst beter maakt.

Voor mij hoeft dit allemaal niet zo. Natuurlijk heb ik genoten van alle moeten met familie en kennissen.
Maar wat als je gezinssituatie veranderd dan wordt het nooit meer zoals het was.
Kerst is voorgoed veranderd,
Je leven is volledig veranderd.

Dus geniet je van andere dingen. Voor mij geen dure kadoos, daar word ik niet gelukkig van.
Wat ik heb gedaan vandaag, terwijl mijn mannen aan het werk waren? Heerlijk buiten gewandeld met onze Puk.
Daar word ik gelukkig van, genieten van de natuur, van kunst in een park, van water tegen de keien. Een boot die voorbij vaart op de Noord.
Simpel he. Maar het maakt me zo gelukkig, dat ik buiten kan lopen.
Op zoek naar dat ene stukje papier waar ik mijn naam op kan schrijven.

Daarna samen op de bank samen radio kijken, de top 2000!

Morgen lekker weer naar buiten.
De reclame had door mij gemaakt kunnen zijn!
Geen mens is gemaakt om binnen te zitten!

Liefs
Marianne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten