maandag 21 mei 2018

Hmmmm het ruikt!

Goedemorgen bloggers,

Zo mijn eerste koekjes van dit jaar geloof ik.
Ik was even vergeten hoe lekker dat ruikt. Of je in een bakkerij binnen wandelt.

Dit is een recept van mijn oma, zij bakte deze elke week.
Mijn moeder bakte ze ook en ik nu dus ook al jaren. Hetzelfde recept.
Je hebt hiervoor nodig
300 gram bloem
225 gram boter of margarine
150 gram of minder bruine basterdsuiker
7gram gist
1zakje vanillesuiker.

Alles bij elkaar een mooie deegbal vormen, hier balletjes van draaien,  plat op bakpapier leggen. In een voorverwarmde oven van 160 graden 10 tot 15 minuten bakken.
Af laten koelen op een rooster.
Zoals jullie zien gebruik ik bakpapier, maar uiteraard kun je de plaat ook beboteren en bestuiven met bloem.

Voor enige variatie kun je wat gemberbolletjes fijn snijden en boven in het koekje drukken, of wat amandelen, een walnoot, of je kneed wat koekkruiden door het deeg. Je kunt met dit receot echt alle kanten op.

Gebruik het recept, deel het en geniet van koekjes zonder smaak geur of kleurstoffen!

Fijne maandag.
Liefs
Marianne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten