vrijdag 18 mei 2018

Pimpeliese

Goede morgen bloggers,

Dit is de pimpeliese.
Een gratis patroon op Ravelry, ik weet even der naam van de ontwerper niet zo uit mijn hoofd.
Maar als je zoekt op patroon naam vind je het vast wel.

De wol.  Een zachte merino, handgeverfd door Lia van het Koperdraadje.

Dit was een grote streng, die ik in voorraad had,  maar je kunt dit sjaaltje breien van bijvoorbeeld 1 bol sokkenwol.

Hij wordt dan iets korter, maar nog wel prachtig.
Het enige  verschil met het origineel is dat ik een i-cord langs de rand heb gebreid omdat ik dat een mooiere afwerking vind.

Filmpjes en uitleg over het breien van een i-cord zijn er volop op YouTube en Google te vinden.

Nou ik wens jullie een hele fijne zaterdag.
Met hopelijk wat zon.
Geniet ervan!
Liefs
Marianne

1 opmerking:

  1. Ik vind de I cord langs de sjaal heel erg mooi afgewerkt.
    Ga bij de volgende sjaal ook dat randje breien.
    Bedankt voor de tip.

    groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen