maandag 22 juni 2009

Maandag, de tweede dag van mijn blog.



Vandaag eens een plaatje van een andere hobby van mij.


Borduren, mijn eerste grote hobby ooit, begon toen ik klein meisje was. Ik denk dat ik een jaar of vier, vijf was dat ik samen met mijn buurmeisje in een tentje buiten op het gras, achter in de tuin begon met mijn eerste borduurwerkje. Zij was een jaartje ouder dan ik.


Ik denk dat het voorgedrukt stramien was, wat we opvulden met wol, daarna kwam het opvullen met zijde, daarna het uittellen pas.


Maar ja, dat is lang geleden! Tegenwoordig tel ik alleen nog maar. Heerlijk ontspannend beentjes omhoog op de bank. Wel de bank voor mij alleen met de poes hoor! Samen kunnen wij daar uren doorbrengen!




Dit is Nature's Home Afghan. Deze borduur ik via clubs als SAL (Stitch A Long). Wat inhoud dat je met meerdere mensen tegelijkertijd een stukje van het patroon krijgt en dit dus zelf op je lap borduurt. Erg leuk. Elke maand krijgen we een deeltje. Inmiddels komt per 1 juli deel 18 van deze SAL al. Maar goed, we zijn nog niet bij de 30, en er lopen nog meer SAL's. Groetjes Marianne.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten