maandag 29 juli 2013

Soldaat van Oranje.

Morgen is het een week geleden dat wij samen (Mink en ik) naar de Musical Soldaat van Oranje gingen.
De kinderen en ik hadden bedacht dat wij dit als kadootje voor Mink zijn verjaardag zouden geven. Het was namelijk telkens de bedoeling om te gaan, maar er komt steeds wat tussen en dan heeft hij weer geen zin of tijd zogenaamd of vind hij het niet zo leuk. Altijd wel een smoes te verzinnen. Uiteindelijk hebben wij een datum gesteld, heeft Annemieke twee kaartjes geregeld omdat zij er werkt kregen we nog wat korting ook zelfs.
Toen was het zover, de datum was daar. Door het warme weer gingen onze eerdere plannen niet door, maar zijn wij samen naar de Theater Hangaar  in Katwijk aan Zee vertrokken.

Allereerst samen eten in de pannenkoekenboerderij, hmmm.... erg lekker. Toen vertrokken om op tijd bij de Hangaar te zijn.

Alles verliep vlot. We waren binnen na uiteraard diverse malen contact met het thuisfront, wie speelt er  wie is er portier, wie zit er achter de counter....... Allemaal vragen van DD uiteraard, moesten we weer terug lopen, Mama moet met Mari op de foto!!!!!  Zo gezegd, zo gedaan. Mari blij, Annemieke blij, wij blij om Mari ontmoet te hebben.

Blijken er 2 mensen op onze plaats te zitten? He? O u moet ring 1 rij 7 hebben, dat is een beetje verder naar de zij en achterkant..... Wij zaten dus op rij 7 stoel 16 en 18. Wanneer je er geweest bent weet je dat je daar dus echt supergoed zit!
De Cast weet ik niet meer precies, ik weet alleen dat wij Matteo al Erik hadden en dat wij dat ontzettend leuk vonden!

En dan het verhaal van de musical, de humor, het verdriet en de pijn van de oorlog.
Een aangrijpend verhaal.
Van studenten in oorlogstijd durf jij te kiezen?want morgen is vandaag!, van een Koningin in tweestrijd, wat is beter voor mijn volk?
"Ik weet alleen met zekerheid dat niets meer zeker is!"

Liefs Marianne.

1 opmerking: