zaterdag 13 september 2014

Thuis van Texel.

Wat een heerlijke week Texel hebben wij achter de rug zeg.
Strand, bos heide, schapen, zee, golven, zon....
Wandelen, veel wandelen.
Genieten met een hoofdletter G!

Tsja, het is jullie bekend dat ik hou van handwerken. Dus in de reguliere zaken gekeken naar wolletkes, maar ik vond dit niet leuk. Op de markt was ook maar 1 kraam met wol.
Ik has besloten daar geen wol te kopen. Waarom niet, omdat de hsndgesponnen wol he erl erg regelmatig was. Het leek verdacht machinaal gesponnen, geen stukje onregelmatigheid erin.

Toen kwamen we langs Oma. Eieren en zelf gesponne wol te koop.(volgens het bord buiten langs de weg).
Dh stopte en liet mij kijken, in de schuur een kaardemachine, een strengenwinder, een bollenwinder, een handspinnewiel, en ... Oma.
Oma woont alleen en heeft het heel druk met het spinnen van schapewol, het twijnen en het kaarden. Ze had net wol in het paars geverfd, dit hing te drogen. Na het spinnen ging dit nog eens door de kaardemolen, zodat het een wat ruiger effect kreeg.  Dit doet oma alleen op bestelling.
Maar goed, ik heb bij oma vier prachtige strengen wol gekocht, oma spon er lustig op los onder ons gesprek, daar heb ik thuis vier mooie bollen van gewonden met mijn eigen bollenwinder(gekocht bij Atelier Kleurrijk Vilt).

Daar ga ik dus een mooi  colletje mee breien voor kom weende winter.
Liefs Marianne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten