woensdag 26 juni 2019

Complications Cal

Goede morgen.

Woensdag is haakdag.
Nu heb ik al een tijdje niet veel gehaakt,  maar een aantal weken geleden zag ik bij Koperdraadje in Alblasserdam deze gehaakte deken liggen en ik was verliefd.  Verliefd op de steken.
Wat een variatie en wat een uitdagingen zitten erin zeg.

Dus kleuren gekozen en gestart.
Deel 2 is nu af.
Ik maak de rechthoekige deken,  dus 2 vierkanten in het middel. Het patroon is te vinden op Haakplein.
Je kunt daar een pakket kopen, zodat je niet zelf hoeft te kiezen, maar ik heb het geluk dat Koperdraadje weet wat ik leuk vind en zij hielp mij bij mijn keuze.
Overigens de blauwe variant is ook erg mooi.

Ik haak met StyleCraft DK. Normaal ben ik niet voor plastic garen, dit is namelijk 100% acryl, maar uit ervaring weet ik dat je een deken gebruikt om warm te worden of te blijven, dat hij makkelijk te wassen moet zijn en dat hij na het wassen ook nog mooi is. Ooit heb ik een super dure, mooie katoenen Cal deken gehaakt, deze is vaak in gebruik maar hij ziet er niet meer uit. Vandaar mijn keuze voor acryl.

Het is al een leuk begin toch?

Liefs
Marianne.

2 opmerkingen: