woensdag 26 december 2012

Kerst 2012.

Om te beginnen hoop ik dat jullie hele fijne dagen hebben gehad. Tweede kerstdag vandaag. Ik vind dit altijd geen echte kerstdag meer. Alleen Nederland kent deze dag, geen idee waarom, maar het is nu eenmaal zo.
Wij hebben kerstavond gevierd met ons gezin. Zonder aanhang die kwamen na het eten om echt kerstavond te vieren met kadootjes. Het was echt supergezellig, we hebben nog spelletjes gedaan, ook een soort van traditie die we hebben. Heerlijk. Echt genieten dus! Gisteren heb ik een soort van kerstdiner in elkaar geflanst, was ook best lekker moet ik zeggen. En het zag er goed uit. Iedereen zat vol. Helaas moest DS werken en was er dus niet bij. Dus met onze lieve dochter en schoonzoon gegeten. Was uiteraard ook gezellig!
Vandaag is onze dochter werken en gaat onze zoon met schoonfamilie uit eten. Wij houden dus een rustig dagje met wat normale dingetjes, even op de koffie bij schoonmama, soep van restjes eten als onze dochter weer thuis komt. Allemaal heerlijk relaxed dus.
En uiteraard wil ik wat handwerken vandaag:D!
 
Over handwerken gesproken.....
Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties die ik krijg op mijn berichtjes. Ik weet nog steeds niet goed hoe ik dit allemaal kan beantwoorden zonder zelf een reactie te schrijven. Misschien een goed voornemen om dit volgend jaar eens uit te gaan zoeken?
 
Dan heb ik nog wat dingetjes gemaakt, allemaal klein spul maar toch wel leuk om te laten zien denk ik.
Ik had nog wat kerstkaartjes nodig:
 

De onderste foto is niet zo helder, maar ik was zelf heel tevreden over de kaart eerlijk gezegd!
Dan was ik aan het haken, een poedel:
 
Is het geen dotje? Ik ben er helemaal weg van zelf............ Was trouwens wel een gerommel met de pompom wol zeg, maar wel heel gaaf het resultaat.
Oke en dan nu mijn eerste echte goed gelukte sierraad van frivolite. Ik ben aan het rommelen geweest, gewoon om te oefenen oefenen oefenen, wilde heel graag rood met zwart, maar helaas dit had ik niet in huis. Dus hiervoor heb ik lichtgrijs genomen, staat ook best wel mooi hoor! Ik heb hem inmiddels vandaag om:
 
Gesloten met een kraaltje. Het patroon was met een echte ketting maar ik heb een ketting van halve knopen gemaakt, vond ik wel zo leuk. Twee ringetjes als sluiting, 1 met de kraal erin en 1 open waar de kraal doorheen gaat.
Dan hebben jullie ook nog wat hal blokken tegoed. Ik ben helemaal bij"" moet  ze nu alleen aan elkaar gaan haken, misschien doe ik dat vandaag wel.... hoewel.... ik ben ook weer wat nieuws van frivolite aan het maken geslagen, heb helemaal de slag te pakken dus wie weet..... Ben ook nog heel leuk aan het breien.... maar ja, we zien wel wat we gaan doen, de dag is nog lang genoeg hoor!
Hier eerst de hal blokken:
Blok 45:
Blok 47
Ik zie dat ik blok 46 nog niet op foto heb, die houden jullie dan maar weer ff tegoed he..... jammerdepammer..... Dacht echt dat ik alles had maar kan hem dus niet vinden. Komt goed!
 
Als laatste wens ik jullie een hele fijne tweede kerstdag, een hele gezellige jaarwisseling. Doe voorzichtig met vuurwerk want zonder handen is het lastig om mooie dingen te maken!!!!!!!!!!
 
Dikke kus en tot volgend jaar!
Marianne.
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Dit klinkt als heeeeeeeeel gezellig, super. WAT heb je toch ook allemaal weer leuks gemaakt. Die poedel heb ik eerder ook gemaakt, een heel gedoe met dat pompom wol maar zeker de moeite waard. Nog een gezellige dag vandaag. Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prettige feestdagen en vooral een gezond en creatief 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke creaties heb je weer gemaakt Marianne! Frivolité gaat je ook goed af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk bericht met gezelligheid!
    Je krijgt toch de reacties op je blogjes in je mailbox, iedereen die het open heeft staan kun je rechtstreeks via beantwoorden een reactie terug geven, alleen noreply bloggers kun je niet benaderen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen