zaterdag 11 juni 2016

Door met haken!

Ha mede bloggers!
We haken nog even aan.

De Plumeria was een CAL van 3 weken, gehaakt opnaald 1.0 dus best heel fijn. Met dun dmc garen, geen borduurgaren, maar draad wat ik gebruik voor frivolitë.
En zoals moest, geen 2 kleurige bloem, maar een 3 kleurige bloem.. natuurlijk mest ik weer wat anders. Ieder die mij kent weet dat ik nooit zomaar volgens het orgineel iets maak. Ik geef er altijd mijn eigen draai aan.
Zo ook de bladeren, met het dmc garen heb ik een draadje Madeira naaigaren glans groen meegehaakt. Heel subtiel, een klein glansje.

Dan hebben we daar ook weer een pot. Mijn vriendin reageerde op de eerste zo lief, ik ging gisteren naar haar toe en heb dus een pot gehaakt. Orchideetjes , mini, erin gepoot, in de pot, en alweer een leuk kadootje. De volgende pot zit al in mijn hoofd, deze week even vormgeven.
Maar eerst ga ik breien.

Een ander vriendinnetje wil graag sokken leren breien. Haar opdracht voor deze week is tot de hiel breien. Geeft niet, maar ik moet wel meedoen natuurlijk, zodat ik volgende week de jojohiel kan laten źien. Wel zo handig om dit live voor te doen.
Dus. De sok is bij de hiel.

Snel verder, op naar de molens aan mijn Kinderdijk stola!

Fijn weekend.
Liefs
Marianne.

1 opmerking:

  1. I love your style :) crocheted pot and then crochet flowers next picture it's great! have wonderful week from Carollyn

    BeantwoordenVerwijderen