zaterdag 30 juni 2018

Sokken!

Habloggers.
Wat een lekker zomers weertje is het he

Nee, we mogen niet klagen!
Och de boeren, ja het land is droog.
Maar een boer mag altijd klagen en gelukkig doen ze het ook! Het land is te nat , of te droog.
Geboren in een Zuid-Hollandse waard weet ik dat het al meer dan 50 jaar zo is. Bij ons in het dorp ging het vaak over het weer.  Te nat.  Te  droog. Te koud.  Te warm voor de tijd van het jaar.
Alles waar Te voor stond was niet goed.  En het was een is altijd Te.

Maar goed,  daarover wilde ik  niet schrijven.
Het gaat over sokken.  Lekkere eigen gebreide sokken.
Vorige x liet ik jullie mijn voorraad sokken wol zien.  Nou.  Het maakte de tongen los!
Dus vraagt iemand,  maar heb je ook een foto met al je gebreide sokken?  Ehhhh. Nee, die heb ik niet.
Ik haalde net de was van de droogmolen, daar zaten dus sokken bij!  Ja,  mijn lief draagt zomer een winter mijn met liefde gebreide sokken!

Dus ik bedacht,  hé die zet ik op de foto.  Uiteraard ligt zijn la vol met sokken,  maar ondanks dat ben ik weer met een paar voor hem bezig.
Dus,  dat verklaard mijn mooie voorraad sokken wol.

Maak er een mooie dag van.  En klagen over het weer.... ach dat hoort bij ons hoor,  dat mag ook.

Liefs
Marianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten