dinsdag 9 juli 2019

Opruimen

 Ha bloggers.

Wij zijn aan het ruimen in huis. Misschien gaan we in de verre toekomst verhuizen naar een andere woonplaats, nieuw  oud huis, nieuwe herinneringen maken.

Maar wat moet ik nou? Met al die herinneringen op zolder?
Dozen vol van onze verloren dochter.
Wat een mooie tijd hebben we gehad als ik de foto's zie, de verhalen lees en de poppen bezie.
De vriendenboekjes, de schoolwerkjes, de boeken, de schriften.

Wat moet ik toch met al die eerste schoentjes, melktandjes, jurkje van mijn overleden vriendin gekregen, geboortetegel.
Het kan toch niet zo maar weg?

Ze blijft natuurlijk in mijn hart, in mijn doen en laten denk ik aan haar. Ik zie haar in de bomen, in de vogels, de vlinders.

Wat moet ik toch met een groeiboekje?

Het blijft verdrietig, maar die herinneringen zitten wel in mijn hart.

Liefs
Marianne.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten