zondag 11 oktober 2020

Adventurous, avontuurlijk.

 Hoi lieverds.



Nou het is wat hoor, avontuurlijk. 

Op een zonnige zondagmiddag in oktober was ik bij tante en we gingen wandelen met de hond. Gezellig! Nu vind tante geocachen stiekum ook best leuk, dus hop op jacht naar de schat. En jawel, we vonden John Carpenter, een regisseur van een horrorfilm. Je snapt het was een engerd, de cachebehuizing.

Op naar de volgende.

Hint, Bergschoen. Cachenaam:spierpijn. Beide best duidelijk toch? Ha, nou niet echt hoor, weet je dat we hier gewoon een uur gezocht hebben en uiteindelijk met hulp van de CO de cache pas konden loggen? Bizar, maar we hadden het wel leuk!

Na die zondag kwam een dinsdag, de dag waarop dh vrij is. Nu is/was het de bedoeling dat mijn hobbyhok opgeruimd, gewit en geverft moest worden, maar hoe gaat dat met dierbare spulletjes? Nee klopt! Ik zag het niet zitten, steeds als ik keek dacht ik tsja.... waar moet ik beginnen? Dus deur dicht. Tot afgelopen dinsdag. Dh zegt, jij gaat naar je vriendin, ik haal je hok leeg. Na goed afgesproken te hebben dat hij niets weggooit heb ik wat mandjes veilig gesteld en bven vertrokken voor een heerlijke dag bij mijn vriendin.

Bij thuiskomst was alles eruit, zelfs de vieze vloerbedekking!  Knap hè.  En nu is er gewit, geverft, gaan we dinsdag de vloer leggen en de week erna de nieuwe kasten in elkaar zetten en inrichten.

Maar goed, ik kan boven dus niets doen, na enkele puzzels gelegd te hebben heb ik mijn ufo's tevoorschijn gehaald! Ja de Springcleaning shawl is klaar, daar gingen toch lekker resten in!

 Ik ben dus bezig met:

Haken

1 kaleidoscoopblancket 

1 andere deken.

1 lappenpopje.

Breien

4 paar sokken voor dh! Oooooö

1 paar sokken voor mij

1 vest vóór mij.

Verder heb ik wel voorraad, maar nog niets op staan.

Quilten

Birds on a wire.....

Flowers of Hope 

Sweet Memories 

Gossip in the garden.

Oke, nu ik het zo neerpoot lijkt het veel, maar serieus, het valt echt mee!

De birds zijn bijna af. 

De Flowers nog een klein stukje doorpitten. 

De Gossip alleen nog 2 randen naaien, dan dubbelen, pitten en afwerken.


Nu is het oktober . En in oktober is er altijd d'r uitdaging van Yourganize. Ik doe daar al jaaaaaare aan mee en het is verfrissend te merken dat bepaalde dingen standaard zijn geworden in de loop der jaren, het ontspullen valt dus mee. Toch zijn er enkele dingen ingeslopen.  Waaronder de ufo's.  Vanaf vandaag magb je elke dag een half uurtje breien of haken, quilten of iets anders doen wat gewoonlijk blijft liggen.

Dus. Ik brei aan mijn vest! En ik moet zeggen dat ik wel smokkel. Ik red het niet om in een half uur 6 naalden, 1 patroonherhaling van de kleine kabel, te breien. Dus ik brei 6 naalden. Wie weet is het straks ineens klaar en mag ik aan iets nieuws beginnen uit de kast.

Het vest heet dus Adventurous en is een ontwerp van Joji Locatelli. 

Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs.
Marianne. 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten