donderdag 9 juni 2011

Esher en patchwork, Esher en Mobius.

Laatst was ik in den Haag met de nichten dag, heel gezellig gingen we ook met z'n allen iets cultureels doen. WE zijn in het Eshermuseum geweest. Dit is gevestigd in het oude paleis op het Lange Voorhout van Koningin Emma.
Het was naast super gezellig,ook heel erg leuk om zijn ontwerpen te zien. De houtgravure's en uiteraard zijn andere werken. Prachtig.
Wat mij echter heel erg opviel waren zijn ontwerp schema's.
We mochten alleen foto's zonder flits nemen dus ze zijn niet echt van superkwaliteit, maar ik wil ze toch even laten zien.

Als je goed kijkt naar de foto's lijkt het alsof hij aan het tekenen en kleuren is geweest voor de layout van een patchwork werkje. Ook ik teken vaak de layout van mijn te beginnen quilt op ruitjes papier, kleur het gezellig in, zodat ik weet wat mijn quilt met kleuren gaat doen. Volgens mij is dit heel herkenbaar voor quilters!

Ja en dan de Mobius, afgelopen winter was de mobius sjaal heel geliefd om te breien, een ronde sjaal met een draai erin. Het patroon staat veelvuldig op het grote www.
Esher had ook een mobius:
Die heb ik natuurlijk ook even op de kiek gezet.

O en weten jullie dat er een optisch bedrog foto van ons is gemaakt? Heel erg grappig. Ik ben de langste van de nichten ( ook de jongste, maar dat maakt niet uit) en onze kleine Sjanie is de kleinste ( ik meen ook op de foto de oudste)
Maar op deze foto ben ik dus de kleinste en noemen we Sjanie de Reus!
Grappig he!
Het was een supergezellige dag in den Haag die we heel snel gaan herhalen, niet in den Haag maar waarschijnlijk in Oostkappel aan zee!

Liefs Marianne.

1 opmerking:

  1. Dat is te zien dat jullie een gezellige dag hebben gehad Marianne en leuk dat Eshermuseum, ik ben er nooit geweest, maar heb wel veel tekeningen van hem gezien en ik vind het altijd reuze knap, hoe hij ze in elkaar heeft "gezet"!!
    Leuke foto ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen